20 marca 2012

pomarańczowy szał


WIOSNA!!!! Obudziliście się dziś z dodatkową dawką energii? Ja już dawno nie zdołałam zrobić tyle przed pracą co dziś ;) może to dobry znak....

Za oknem pomimo wiosny wciąż jeszcze mało kolorów, bo trawa wcale nie zielone, drzewa dalej łyse i ogólnie jedyny kolor za oknem to zielona stacja benzynowa... Dlatego prędko zaglądajcie do szafek kuchenny i szukajcie pomidorów z puszki. Co robić dalej? Zaraz się dowiesz co jeszcze Ci się przyda, żeby zmiksować pyszny pomarańczowy krem :)

Krem pomidorowy z dodatkami 

Przygotuj składniki. Najważniejsze są pomidory, marchewka, cebula i papryka. 

No i czosnek :)

Dusimy w garnku...

Zalewamy bulionem i już prawie gotowe :)

Miksujemy i podziwiamy piękny pomarańczowy kolor.

Mhh pyszności!
 
Przepis: 
(5 porcji)
2 puszki pomidorów w puszce
2 marchewki 
2 cebule 
4 małe ziemniaki
1 papryka
3 ząbki czosnku 
1 - 1,5 l bulionu wołowego / warzywnego
sól i pieprz
oliwa
szczypta ostrej papryki 

1. Obierz marchew i zetrzyj na drobnym oczku. Obierz i pokrój cebule. Pokrój paprykę. Obierz ziemniaki i ugotuj je, potem pokrój w kostkę. 
2. Do dużego garnka wlej trochę oliwy i podsmaż cebule z czosnkiem. Po 5 min dodaj paprykę, marchew i ugotowane ziemniaki. Podsmażaj kolejne 5 min. 
3. Dodaj pomidory z puszki i duś przez 5 min. Dopraw solą i pieprzem, ewentualnie ostrą papryką, jeśli lubisz :) 
4. Zalej bulionem i gotuj powoli przez 10 min. Zdejmij z ognia i zmiksuj. Podawaj z tymiankiem lub bazylią. 

SMACZNEGO!

P.S. Mam nadzieję już wkrótce wrócić do moich ukochanych wypieków. Muffiny chodzą mi po głowie już od tygodnia :) 

8 komentarzy:

  1. Gorąco polecam! Pycha!!!! Może w sobotę też sobie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również miałam przyjemność dzisiaj skosztować :D pyyyszna :D i w dobie szalejącego kryzysu brzmi tanio ;p;p;p;p nie wiem kiedy zrobię, ale na 100% zagości na naszym stole :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no wreszcie ktoś się zdeklarował ;D jest postęp :) bardzoo się cieszę !!

    OdpowiedzUsuń
  4. A dlaczego ja nie miałam przyjemności skosztowania Twojej zupy...??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. łatwo to wytłumaczyć ;) nie było Cię w Clanie ;)

      Usuń
    2. Tak tak....my to w Clanie mamy dobrze! :P

      Usuń
  5. Zupa przetestowana w warunkach czerwieńskich, olaf daje 6 punktów w skali 1-6. O dziwo Bogdan- rolado i rosołożerca, przyjął tę zupę na niedzielnym stole słowem "REWELACJA"- dzięki za przepis, na pewno często będzie się u nas pojawiać CIUMKI ślą Groborze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jak się cieszę :) ja też już planuje w tym tygodniu kolejne miksowanie tej zupy :)

      Usuń