17 marca 2012

gdzie jest groszek?


Zielono, bardzo zielono i bardzo smacznie, a także prosto i niesłychanie szybko ;)

Wstałam dziś nadzwyczajnie szybko jak na sobotni poranek. Słońce, które wpadło do pokoju przez jasne zasłony (nigdy nie zasłonie okien ciemną roletą lub zasłoną, która nie przepuszcza ani odrobiny światła, bo uwielbiam budzić się już w jasnym, najlepiej słonecznym pomieszczeniu!!)... ale dziś to słoneczko nie pozwoliło mi marnować ani chwili na spanie :) Odsłoniłam zasłonę, otworzyłam drzwi na balkon, wzięłam książkę i tak pięknie rozpoczęłam ten dzień. U Was też było tak sielsko?

Wróćmy jednak do dania dnia. Mój płynny tydzień powoli urozmaicam sobie rozmiękczoną kromką chleba, więc chyba idzie ku lepszemu :) Ale to nie kromka chleba, będzie dziś najważniejsza (choć polecam ją gorąco, bo pochodzi z chleba na kapuście, zakupionego w piekarni Hania - rewelacja). Krem groszkowy w roli głównej, zainspirowany "Apetyczną Panną Dahl". Bardzo szybki, mało wymagający i pyszny. Zapraszam!

Krem groszkowy

Biało i zielono - ślicznie! 

Nie miałam świeżej mięty :( ale jest suszona.



Wszystko ląduje w garnku. 

Potem miksujemy, trochę śmietany i voila ;) 

Trochę zmodyfikowałam przepis Panny Dahl, żeby zagęścić zupę i "zrobić ją bardziej treściwą". Ugotowałam kaszę kukurydzianą i zmiksowałam z groszkiem :)


Przepis: 
(4 porcje) 
450 g mrożonego groszku (paczka)
3 cebule 
1 litr bulionu warzywnego 
spora garść świeżej mięty (ja dodałam łyżkę suszonej) 
sól i pieprz
oliwa
trochę śmietany 
ewentualnie kasza kukurydziana 

1. Obierz i posiekaj cebule (najgorsza część przygotowań ;)). 
2. W garnku rozgrzej oliwę i podsmaż cebule przez 3 minuty. Dodaj groszek i wymieszaj z oliwą. 
3. Wlej bulion, dodaj miętę i gotuj przez 15 min, aż groszek zmięknie. 
4. Zmiksuj zupę na krem, dopraw solą i pieprzem. 
5. Zupa nie jest zbyt gęsta, dlatego możesz ugotować kaszy kukurydzianej i zmiksować z zupą. Pyszne! 
6. Krem podawaj z łyżką śmietany i kawałkiem zieleniny (mięta, pietruszka, co masz pod ręką byle dodało polotu ;)). 

SMACZNEGO! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz